יום חמישי, 26 ביוני 2014

על שיווק ומכירות ו...12 מ' מתחת לאדמה!




כפי שכבר כתבתי וחשפתי אני עוסקת בזמן האחרון בדיוק העסק שלי. 
בהגדרת המהות, הליבה, בדיוק ההבטחה שלי ללקוחות שלי, בדיוק הטרנספורמציה ועוד ועוד דיוקים.
חלקם פשוטים יותר וחלקם מזמנים לי התמודדויות ואתגרים לא פשוטים בכלל.
מהסוג של "אמאל'א... אני לא יכולה לעשות, להגיד, להפיץ את זה"... או
 "ומה אם ילעגו לי?" ו- "מה אם אף אחד לא יראה"... יתייחס...

כל הפחדים כולם.

ועולים גם עוד פחדים.
ודווקא את אלה אני יכולה ויודעת לנהל בקלי קלותא... כמו שבני הצעיר אומר ;)

אלה הקשורים לחשש ש - "ומה עם אף אחד לא ירצה לקנות את זה?!"

ולמה אלה הם פחדים שאני יכולה עליהם.

כי כאן זה ברור לי כ"רעם ביום בהיר" – איך אני דלוקה על המשפט הזה...

ברור לי שעכשיו עזבתי את זירת השיווק ועברתי לזירת המכירות.

ואז אני אומרת לעצמי את מה שאני יודעת ש: "שיווק זה לא מכירות!"
ששיווק ומכירות הם אינם מיקשה אחת.

הם שני דברים נפרדים.
שתי זהויות מבודלות גם אם קשורות ונמצאות
בממשק האחת עם השנייה.

כי שיווק, על פי הגדרתי, זה כל האלמנטים של בידול וזהות עסקית.
הגדרת המהות. המודל העסקי. השפה המיתוגית והמסר השיווקי.

ומכירות- זה השלב הבא.
שבא אחרי שיווק.
שמתקיים בעקבות השיווק.

ממש בחזקת בלי א' אין ב'.

וזה בדיוק מזכיר לי שלפני כמה ימים התבוננתי עם בני הצעיר
על צד מסוים בבית שלנו והסברתי לו שמה שהוא רואה כעת הם
הכלונסאות של הבית שלנו.
כן. מצד מסוים אפשר לראות אותם.














"אלה הם עמודים גדולים ומאוד עמוקים" הסברתי לו.
"הם בעומק של 12 מ' בעובי האדמה".

זה מאוד הרשים אותו והוספתי ש: "כל הבית שלנו בנוי על אותם כלונסאות".

וזה בדיוק הקשר שבין שיווק למכירות.

השיווק – זה הכלונסאות, הבסיס שבלעדיו אין בית. כי בית בלי כלונסאות - "זז". בלשון המעטה.
הוא לא יציב ולא מעוגן בקרקע.

ורק אחרי שהונחו היסודות. אפשר לבנות לתפארת מדינת ישראל. בית יציב, חזק ואיתן.
וגם אותו כמובן צריך לתחזק.
טוב, אבל זה לפוסט אחר.

בכל אופן, זה מדהים עד לאיזה דיוקים אני מגיעה בתהליך הזה.
כמה הוא מקיף וכוללני.
כמה תהליך של דיוק עסקי הוא לא "על הדרך" מעין "חפ-לפ"
בדרך לתחנה רצויה כלשהיא.

כי בשלב הבא - אחרי ההגדרות השיווקיות
יש לבנות את מודל המכירה של  סל המוצרים/השירותים
ורק אחרי שמבדלים אותם ומגדירים אותם כהוגן... :)

רק אז אפשר להתחיל למכור אותם. מתוך ידיעה ברורה של "מה אני מוכר?!".

כי בלי לדעת מה? איך יהיה לך "איך"?!

והאיך הזה כולל כל מיני מיומנויות, כגון: תקשורת, דיאלוג,
ניהול מו"מ, ניהול טמפרמנט, התמודדות עם אתגרים/התנגדויות,
הצעה טובה וכדאית, ניהול הזדמנויות ועוד ועוד...
אבל זה כבר בספרה של מכירות. לא שיווק!

וכן.
לפעמים אני צריכה להסביר את זה ללקוחות שלי.
את ההבדל שבין שיווק למכירות.

אז,
אני מסבירה.
באהבה,

כתבו לי כאן למטה. מה דעתכם? 

**


תגובה 1:

  1. אני מסכימה מאוד שאכן מרשים שכל הבית בנוי על קידוחי כלונסאות שמקיפות אותו מתחתיו ומהוות בסיס לחוזקו ועמוד על תילו. הבית נראה מקסים, חצר יפה.

    השבמחק